TOP aktivity
Proč jsme tady
Naším posláním je nabídnout široké spektrum zážitků domácím i zahraničním návštěvníkům, a tím postupně zvyšovat ekonomické příjmy regionu tak, aby to bylo v souladu s potřebami místních obyvatel a ochranou přírody. Proto propojujeme veřejný a soukromý sektor, spolupracujeme s národními institucemi, tvoříme produkty cestovního ruchu, poskytujeme služby subjektům působícím v cestovním ruchu, koordinujeme činnost informačních center. Stále více se orientujeme na on-line marketingové aktivity, prioritou je také soustavné zkvalitňování služeb vůči našim partnerům. Jsme certifikovanou organizací destinačního managementu.
Nej aktivity
-
Božena
Turistický produkt představující životní příběh a místa pobytu nejslavnější české spisovatelky Boženy Němcové. Vše, co potřebujete vědět o jejím životě, díle, tipy na výlety, výstavy a další zajímavosti jsou připraveny na www.kladskepomezi.cz/bozenanemcova
-
Čapek
Světoznámý spisovatel Karel Čapek a jeho neméně slavný bratr Josef a sestra Helena měli výjimečný vztah ke svému rodnému kraji, ale také mezi sebou. Na stránkách www.karelcapek.cz najdete mimo neobyčejných příběhů jejich života a díla také tipy na výlety, ubytování a jídlo v místech jejich pobytu v rámci celého Královéhradeckého kraje
-
Festival zážitků
Nejrozsáhlejší projekt v historii organizace Kladské pomezí podpořil vznik 200 zážitkových akcí na 27 různých místech na české a polské straně ty odhadem navštívilo přibližně 20 tis. návštěvníků. www.festivalzazitku.cz
-
Regionální produkt
Od vzniku certifikace regionálních výrobků v roce 2016, pod ochrannou značkou Regionální produkt – Kladské pomezí, bylo certifikováno již 18 regionálních výrobků z Kladského pomezí. Prostřednictvím informačních center Kladského pomezí je možné většinu z nich nabízet všem příchozím turistům.
-
Úprava lyžařských běžeckých tratí
„Krajina Kladského pomezí je v zimních měsících nejen krásná, ale svým reliéfem také vhodná pro běžecké lyžování“ To je ústředním mottem webu ski.kladskepomezi.cz , který na mapě přehledně zobrazuje sjízdné lyžařské tratě, těch je spolu se sousedním Broumovskem téměř 300 km. Když se zima vydaří, stroje na úpravu běžeckých stop jich díky podpoře Královéhradeckého kraje upraví během sezony až 3 tisíce km.
-
Turistické noviny
Dvakrát ročně vydávané turistické novinky se tisknou už od roku 2009. Celkem se jich k turistům a návštěvníkům za celou dobu jejich existence dostalo téměř půl milionu výtisků. Od roku 2022 získali podobu magazínu – tedy v novém formátu a kvalitě papíru.
-
Cyklobus
Od roku 2004, kdy vyjel první autobus s vlekem pro přepravu kol, bylo přepraveno více než 150 tisíc cestujících. Tato služba je provozována díky finanční podpoře Královéhradeckého kraje s cílem přiblížit cyklistům nejbližší horské regiony – Stolové hory v Polsku, Krkonoše a Orlické hory.
-
Rozhledny
Největší investiční projekt z přeshraniční spolupráce, který jsme v naší pětadvacetileté historii realizovali a díky němu byli schopni obohatit Kladské pomezí o tři nově postavené rozhledny – Čáp v Teplických skalách, Žernov ve stejnojmenném městysi a rozhlednu Na Signálu v obci Horní Radechová.
Toulavý baťoh
Nejstarší z turistických produktů, který získal v roce jeho vzniku 1.místo v soutěži Tourfilm. Už osm let pomáhá rodinám s dětmi při plánovaní jejich dovolené a výletů. Každoročně aktualizovaná tištěná mapa a s tím spojená cestovatelská soutěž si získává stále více příznivců. www.toulavybatoh.cz
Naše nej čísla
1. místo v soutěži Velká cena cestovního ruchu za nejlepší elektronickou komunikaci v roce 2016 pro webový portál www.kladskepomezi.cz
1. místo v soutěži o Nejinspirativnější projekt roku 2014 a 2015 – stavba rozhleden
1. místo v soutěži Tourfilm v roce 2014 za multimédia pro projekt Toulavý baťoh
Stavba 3 rozhleden Na Signálu, Žernov a Čáp
Provoz 2 linek cyklobusů již od roku 2004
Více než 150 tisíc lidí přepravených cyklobusy
Sněžné skútry a rolby upravily již více než 20 000 km lyžařských běžeckých tratí
Za celou dobu existence bylo vydáno téměř 1,4 milionů kusů propagačních materiálů
18 výrobců získalo certifikát Regionální výrobek Kladské pomezí
V roce 2018 bylo evidováno 429 tisíc přenocování, což je nejvíce za posledních 10 let
22 milionů Kč vyčerpáno z Evropských fondů na námi realizované projekty
Milníky
-
2020
Božena – turistický produkt představující životní příběh a místa pobytu nejslavnější české spisovatelky Boženy Němcové
-
2019
Severní část území – Broumovsko se stalo samostatnou destinací. Došlo ke sjednocení názvu organizace s názvem turistické oblasti. Původní název Branka, o.p.s. se od září 2019 změnil na název Kladské pomezí, o.p.s.
-
2018
Festival zážitků (2018 – 2021) – turistický česko-polský turistický produkt zaměřený na zážitkový cestovní ruch
Čapek – turistický produkt zaměřený na poznávání míst spojených s pobytu slavné sourozenecké trojice – Karla, Josefa a Heleny Čapkových -
2016
1. místo v národní soutěži Velká cena cestovního ruchu za nejlepší elektronickou komunikaci - internetové stránky www.kladskepomezi.cz
Vznik značky Regionální produkt – Kladské pomezí – udělení ochranné známky prvním dvěma regionálním výrobcům -
2015
Dokončení stavby rozhleden Žernov a Na Signálu
Vznik nové marketingové strategie 2015 – 2020
Konání sympozia Kladské pomezí – příběh budoucnosti? -
2014
1. místo v soutěži Tourfilm za multimédia pro projekt Toulavý baťoh
Dokončení stavby rozhledny Čáp v Adršpašsko-teplických skalách -
2013
Kladské pomezí – krajina příběhů – ukončení projektu
Vytvoření programové nabídky se soutěží pro rodiny s dětmi – Toulavý baťoh -
2012
Uspořádání konference Kladské pomezí – krajina příběhů, kterou navštívilo více než 500 účastníků
-
2011
Realizace projektu 47 výletů v Kladském pomezí
Zpracování marketingové strategie destinace na období 2010 – 2015 -
2010
Zahájení realizace projektu „Kladské pomezí - Krajina příběhů“ - doposud největšího marketingového projektu v historii Branky, o.p.s.
-
2009
Vznik nového loga Kladského pomezí s novým grafickým designem, používaným do roku 2022
První vydání letních turistických novin -
2008
Podpora a koordinace úpravy lyžařských běžeckých tratí – zahájení projektu
-
2007
Realizace česko - polského projektu Kladské pomezí bez hranic zaměřeného na marketing
-
2006
Vznik nových internetových stránek se systémem pro správu obsahu webu pod doménou www.kladskepomezi.cz, na kterém se podílí jednotlivá informační centra.
-
2005
Linka cyklobusů Hradec Králové – Pomezní boudy - zahájení provozu
-
2004
Masarykův okruh - zajištění cykloznačení a informačních stojanů
-
2003
Národní trasa č. 22 - zajištění značení
-
2002
Značení cyklotrasy Rtyně v Podkrkonoší, Červený Kostelec, Náchod - zajištění a koordinace včetně vydání map a jejich umístění do stojanů v terénu
-
2001
Vznik internetových stránek regionu Kladské pomezí
-
2000
Přeměna nadace Branka na Branka, o.p.s.
-
1999
První vydání materiálu Přehled ubytovacích kapacit
-
1998
První účast organizace na veletrhu cestovního ruchu REGIONTOUR 98 v Brně ve spolupráci s okresním úřadem